Weg van leven: verlangen, trekkracht van God

(foto Wietske Otter) 

God voedt zijn kinderen met honger. Honger, heimwee, verlangen, het maakt ons tot gepassioneerde, hartstochtelijke wezens. Verlangen doet ons verder reiken dan waar we nu zijn, het houdt ons in beweging. 

Luister naar deze podcast over verlangen. 



Wat maakt je onrustig? 

Wat wekt je verlangen? 

En waar en hoe herken je Gods stem in jouw verlangen? 


(De cursus Weg van Leven die momenteel gegeven wordt in de Opstandingskerk biedt bij zeven thema's teksten en afbeeldingen voor meditatie. Het kan je helpen Gods weg met jou op het spoor te komen. Deze blog biedt de komende weken de mogelijkheid de cursus ook individueel te volgen. Het werkboekje is te bestellen bij martinsnaterse@gmail.com) 

Lied om Vrede, tekst: Augustinus, muziek Henny Vrienten


Ons hart kent geen rust 
totdat het rust vindt in U

O God, 
zeg mij in uw barmhartigheid
wat U voor mij betekent
Zeg tegen mij: 
Ik ben je redding
Zeg het zo, dat ik het horen kan. 

Reacties