Veerkracht



Wat heeft een trampoline met opstanding te maken?
De veerkracht van een trampo, helpt je om los van de grond te komen. Het is je eigen kracht niet, je wordt omhoog geholpen; je laat je vallen en dan veer je op.
Zo is het met opstanding: Christus wordt opgewekt. Hij doet niet iets, staat niet op, Hij wordt opgewekt. Er is een hand die Hem opricht, uit de diepste diepten.
Is het ook niet zo met geloven…?
Ergens is het niet iets wat je zelf doen kunt. Zo vaak tref ik mensen die zeggen: “Ik wil wel geloven, maar ik kan het niet.. ik voel het niet.. en ik zou zo graag willen.. maar hoe.. “
Zo is het eigenlijk ook: het is niet iets wat we alleen, wat we zelf kunnen doen. Er is ruimte nodig voor de ander, lege ruimte voor de Ander.
Het begint met dat besef. En met je laten vallen.
Slinkachu, Little People – Skyscraping

Reacties