40 dagen, dag 33, 12 april


[Marc Chagall, de profeet Jeremia; 1980; Saint-Paul-de-Vence, Frankrijk



Luister naar  Here Am I, Lord · Keith Duke · Geoffrey Nobes · Margaret Rizza · Kevin Mayhew 


Want de mensen bauwen mij na: “Overal paniek! Overal paniek! Roep het, dan vertellen wij het verder.” Al mijn vrienden zijn uit op mijn val: “Misschien laat hij zich verleiden, dan krijgen wij hem in onze greep, dan wreken wij ons op hem.” Maar de HEER staat mij terzijde als een machtig krijgsman.
Daarom komen mijn belagers ten val, ze krijgen mij niet in hun greep. Ze zullen diep worden beschaamd, ze zullen hun doel niet bereiken. Ze worden overladen met eeuwige schande, nooit zal die worden vergeten.
HEER van de hemelse machten, die alles rechtvaardig onderzoekt, die hart en nieren doorgrondt, laat mij zien dat u zich op hen wreekt. U leg ik mijn zaak voor. Zing voor de HEER, loof de HEER, want hij heeft het leven van de arme uit de handen van boosdoeners gered.
[Jeremia 20:10-13]

Als je Jeremia hoort klagen over zijn belagers, welk beeld heb je daarbij? Wie of wat zouden dat in jouw geval kunnen zijn? 

Op welke manier heeft vijandigheid ermee te maken dat jij in je leven laat merken dat je iets met God hebt? Of nooit niets met God? 

Hoe zou God jou kunnen helpen dat die vijandigheid jou niet in de greep blijft houden? 

Heb je zelf wel eens ervaren dat trouw van mensen je helpt om staande te blijven in
tijden van ongeluk?

Deze blog gebruikt de Bijbelteksten van de podcast Bidden Onderweg die je hier kunt beluisteren




Reacties