40 dagen, dag 32, 11 april

[Vincent van Gogh, De oogst, Arles juni 1888, Van Gogh Museum, Amsterdam] 



Luister naar Alex Roeka | Zingen in de storm [Album 'Voort!'] 

Abram​ boog zich diep neer en God sprak: ‘Ik doe jou deze ​belofte: je zult de stamvader worden van een menigte volken. Je zult voortaan niet meer ​Abram​ heten maar ​Abraham, want ik maak je de vader van vele volken. Ik zal je bijzonder vruchtbaar maken. Er zullen veel volken uit je voortkomen en onder je nazaten zullen koningen zijn. Ik sluit een ​verbond​ met jou en met je nakomelingen, met alle komende generaties, een eeuwigdurend ​verbond: ik zal jouw God zijn en die van je nakomelingen. 
[Genesis 17,3-7]

Alex Roeka zingt: 
Gezegend zij die blijven hopen
Ook als er geen hoop meer is
Voor wie alleen al verder lopen
Voelt als een verrijzenis

Laat niet los
Geef niet op
Blijf erbij

Abraham hoort dat God zijn leven vruchtbaar zal maken. 
Stel je God voor als een God die geeft wat jij nodig hebt om te gaan en te groeien. 
Wat heb jij nodig? Kun je er op hopen dat God je dat wil geven? 

En als het niet meezit, tegenvalt, kun je dan nog vruchtbaar zijn denk je?

Daar zingt Alex Roeka over: 

Gezegend zij die niet vergeten
Die leven met het woord misschien
Die in de rafels van het weten
De poëzie kunnen blijven zien

Laat niet los
Geef niet op
Blijf erbij



Reacties