40 dagen, dag 29, 8 april

[Bergkerk, Amersfoort] 


Jezus zegt: ‘Ik ben het licht voor de wereld.
Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft.’ 
[Johannes 8:12]

Het is het mooiste moment van de Paasnacht: in de stille, donkere kerk wordt een grote kaars binnengebracht. 
Licht dat voorzichtig het donker openbreekt. 
En dan is er iemand die een klein kaarsje aansteekt aan dat ene licht. 
En die geeft het door, en die ook weer ... 
in mum van tijd is heel de ruimte verlicht. 

Het licht ben je niet zelf, het word je aangereikt. 
En dan word je het ook zelf. 
Durf je dat Jezus na te zeggen: dat ben ik, dat ben ik ook, ik ben dat licht? 
Ruimte waar het licht kan komen, wat heb je daarvoor nodig? 
Wat maakt dat jij die ruimte kan worden? Om lichter te worden? 

Luister naar 'Ruimte waar het licht kan komen' 

tekst:
Ruimte waar licht kan komen
Ruimte waar het licht kan komen
wind kan waaien, adem stromen
ruimte die doet leven.
Stilte

waar je God kunt horen
open hart en open oren
stilte om te zijn.

Licht
waarin wij samen staan
Geest van God, raak Gij ons aan
dat wij opengaan

Muziek: Henny Vrienten, tekst: tekstgroep EUG

Luister naar Bidden Onderweg van 8 april 

Reacties