40 dagen, dag 9, 15 maart


"... ik wil dat een slecht mens tot inkeer komt en in leven blijft." (Ezechiël 18:21-28)

Denk jij bij God ook vaak aan straf?
Zou dat (los van het feit dat het je misschien zo geleerd is) ook projectie kunnen zijn?

De profeet Ezechiël zegt dat God er hartstikke blij mee is, dat iemand zijn fouten inziet en anders gaat leven.
Ik denk aan de oud-PVV-er Joram van Klaveren die zich bekeert tot de islam, die hij daarvoor fel bestreed.

Wat is dat toch in mij dat ik cynisch reageer als die jeugd van tegenwoordig spijbelt van school omdat het klimaat hen ter harte gaat?
Is dat omdat hun oproep ook iets zegt over mijn gemakzucht?

Wat kan mij helpen om het protest van jongeren echt te horen?
Hoe kan ik blij worden van een mens die echt verandert?

Doe eens gek... doe als God!





Reacties