40 dagen, dag 14, 21 maart


Gezegend wie op de HEER vertrouwt, wiens toeverlaat de HEER is.
Hij is als een boom geplant aan water, zijn wortels reiken tot in de rivier.
Tijden van droogte deren hem niet, steeds weer draagt hij vrucht.
Niets is zo onbetrouwbaar als het hart, onverbeterlijk is het, wie zal het kennen?
Jeremia 17: 5-10
Jaren woonde ik onder deze machtige kastanjeboom, aan de oever van de Krommerijn. Zomer en winter, voorjaar en herfst, met verkleurend blad, bloesem, kastanjes of kaal, altijd was hij prachtig en kon ik er onder schuilen. Soms probeerde ik me voor te stellen hoe ver de wortels onder grond zouden reiken. Deze boom stond er voor ik er was en zal mij hopelijk ook overleven.
Mijn hart is onrustig, en moeilijk te doorgronden. Wat wil ik eigenlijk en waarom?
Kan ik in het verborgene mijn wortels laten groeien, stukje voor stukje, en wortelen in Gods liefde? 

Reacties