40 dagen, dag 10, 16 maart



zaterdag 16 maart 2019

Terwijl Jezus hij aan het bidden was, veranderde de aanblik van zijn gezicht en werd zijn kleding stralend wit. (Lucas 9:28-36) 

De icoon van de verheerlijking laat een groot contrast zien. De leerlingen zien Jezus in het volle licht van Gods schoonheid. Zij zelf schrikken en kunnen het licht niet verdragen. 

Juist in het licht zie je jouw donkere kanten en de duistere perioden van je leven. Pijn en verlies. Angst en tekort. 
Kun je die zien en ontvangen als een deel van je 'verborgen heelheid'? (Thomas Merton). 
Kijk eens naar zo'n moment in je leven, en zeg daarbij hardop: 

ik ben heel - 
in worstelen én lukken; 
op mijn hoogtepunten én in mijn dalen; 
in mijn duister én mijn licht

https://www.youtube.com/watch?v=AqoYsauFa2I
Jezus, U bent het licht in ons leven,
laat nimmer toe dat het duister tot mij spreekt.
Jezus, U bent het licht in ons leven,
open mij voor Uw liefde, o Heer.


Reacties